Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Chytrým jsem napověděl, a… Kopat neumím

Co jiného dělat, v těchto časech, než brouzdat po internetu. Tedy, když jste na tom fyzicky tak, jako jsem já. A číst už pomalu nemáte co, sledovat TV je skoro psychicky nebezpečné, hrabat se ve fotoarchivu vás už nebaví a tak...

…a tak si tak listuji jednotlivými website. Asi nic moc, protože hlavou se mi honí především vzpomínky na to, jak jsme nedávno s vnoučkem sledovali Arabelu, a jak jsme se spolu náramně bavili, když se na monitoru objevil čert Blekota. Nevím proč, ale mně se k tomu přidávaly vzpomínky na ´legendární´ projev Milouše Jakeše. Asi proto, že ten jeho projev v Červeném Hrádku ze dne 17. července 1989 blekotáním, které tolik připomenutého pekelníka v TV seriálu proslavilo, rozhodně bylo.

No, člověku se hlavou honí ledaco, řekl jsem si a pokračoval v listování novodobou světovou encyklopedií. A tu najednou, jakobych slyšel zvuk skřípění vlaku, když někdo zatáhne za záchrannou brzdu... Před očima se mně objevilo: Aktuální situace v České republice v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu, kterou se zabýval Senát Parlamentu České republiky při prvním dni své 17. schůze 18. března 2020. To jsem ovšem nemohl nechat bez povšimnutí a zpozorněl jsem.

Našel jsem si kapitolu stenozáznam a začal stránkou rolovat. Točím kolečkem myši a točím a najednou mám před očima jméno: Jiří Čunek. To nebylo možné jen tak pominout, vždyť jde o hejtmana kraje, jehož součástí jsem také já.

A tak jeho projev, respektive vystoupení čtu (jde o přesné znění stenozáznamu!):

Já bych jenom zmínil dvě věci, jednu, že ministr rozhoduje ve své gesci naprosto samostatně, nepotřebuje k tomu nic, jsou to mnohdy miliardy, které svým podpisem a svým rozhodnutím někam alokuje atd. Zatímco hejtman a starosta na všechno, téměř na všechno, zvlášť co se týká peněz, potřebuje rozhodnutí zastupitelstva nebo rady. V případě krize dochází k tomu, že hejtman nebo starosta rozhoduje potom jako šéf krizového štábu nebo bezpečnostní rady. A to je jenom poradní orgán. A hejtman nebo i starosta v tomto případně rozhoduje sám. A to je asi ten rozdíl, kdy si myslím, že pan premiér a možná někteří ministři tak jaksi nedokázali přestoupit do toho jiného módu krizového štábu, protože se jim zdálo, že to je vlastně jedno při tom rozhodování, zatímco hejtmani i starostové si to velmi dobře uvědomují. A pak možná jednu pozitivní informaci. Já jsem samozřejmě nekontroloval nikdy nějaké pandemické plány. Jenom jsem viděl, že je máme. Teď jsme je kontrolovali, hned jak v Číně začala krize, a my jsme začali tušit, že to může přijít sem. A můžu vás ujistit, že, nevím jak u jiných, ale my zcela jistě ve Zlínském kraji nejsme zas tak dobří a výjimeční, jsme zcela normální, a všechny nemocnice mají své pandemické plány. A potom v případě tohoto koronaviru samozřejmě tady je potřeba více ventilátorů, a tedy těchto prostředků, takže teď je nakupujeme, pan ministr mě ujistil, že je nakupovat máme a že nám je dokonce vláda zaplatí, mimo ty, které máme, ale říkám to proto, aby občané naší republiky nezemřeli z hrůzy úplně zdraví. Prostě ano, cokoli se stát může, to je pravda, ale já jsem přesvědčen, že s tou velkou úrovní zdravotnictví, o které nikdo z nás nepochybuje, v porovnání s jinými státy ve světě, tak i tyto věci jsou u nás celkem dobře nastaveny. Jde hlavně tedy v nemocnici pro vás laiky o to, že vlastně utlumujete veškerou činnost, která je zbytná, plánované operace kyčelních kloubů a tak podobně. A tyto oddělení přesouváte do té oblasti, která je v tu chvíli potřeba, a de facto se nemocnice z tohoto pohledu, samozřejmě se uzavírají, aby ten vir nebo aby se nepřenášela ta choroba tedy v těch pandemických plánech a podobně. Takže mnoho věcí, my tady jsme na to nachystáni. Když mluvil pan kolega Červíček, tak jsem si to uvědomil také, že my skutečně nejsme jak nazí v trní. Když všichni činovníci budeme postupovat podle těchto plánů a podle zákona, tak si myslím, že to může i dobře dopadnout. Tím já nevolám po nějaké administraci, ale po zvládnutí situace standardním způsobem.Zdroj: Stenozáznam z 1. dne 17. schůze Senátu Parlamentu České republiky ze dne 18. 03. 2020Text nebyl autorem blogu nijak upravovánhttps://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/htmlhled?action=doc&value=94222

Tak to je hustý, řekl jsem si po přečtení posledního slova tohoto stenozáznamu a, nevím proč, hned se mi znovu vybavili oni dva blekotové. Ten pohádkový, ale i ten druhý, ve své době bohužel, skutečný. Mají silnou konkurenci, ti dva, napadlo mě nejdřív.

Na první pohled to vypadá tak, že si budu muset položit otázku: Co tím básník chtěl říct? No, básník, jako poeta by se zřejmě takovými slovními výlevy hejtman Jiří Čunek neuživil. Takovou myšlenkovou a slovní nesourodost jsem už dlouho nečetl a neslyšel nejenom od profesionálních politiků, kteří ze sebe občas dokáží fakt vysypat nejednu úžasnou slovní perlu.

Ale pak jsem si, uměje číst mezi řádky odpověděl. Hejtman Zlínského kraje touží po absolutní moci. Vyplývá to již z první věty stenozáznamu. A taky dal senátu najevo, že on se nějakými normami, v tomto případě pandemickými plány, řídit nehodlá, že on přece sám moc dobře ví, co je potřeba. Ostatně, nerozpakoval se, on velký odborník na všechno a na vše, při tom označit své kolegy a kolegyně ze senátorských lavic za laiky, jak praví stenozáznam! Ale to by snad ani nebyl zlínský hejtman.

Slovní exhibice Jiřího Čunka z 18. března 2020 je i odpovědí na to, proč je situace kolem jeho nové nemocnice, tedy takzvaně jeho, taková, jaká je. Plná nejasností, stejně, jako onen stenozáznam, plná zmatečností, stejně, jako onen stenozáznam. Tedy plná blekoto-jakešovských myšlenek, které z obecného hlediska nedávají absolutně žádný smysl, ale jasně napovídají mnohé o tom, kdo je vyřkl a prosazuje.

A pomáhají k tomu, zamyslet se nad tím, kdože to vlastně tomu kraji Tomáše Bati vládne…

Autor: Dušan Póč | sobota 21.3.2020 16:44 | karma článku: 15,25 | přečteno: 329x
  • Další články autora

Dušan Póč

Čunkova ubohost strhává s sebou další malověrné a slabomyslné

Že zoufalé činy vykonávají zoufalí lidé, to je generacemi ověřená pravda. Skutečnost, kterou v minulém týdnu červeně podtrhla a hlavně potvrdila parta kolem (NE)hejtmana Zlínského kraje a senátora Jiřího Čunka.

19.4.2020 v 16:52 | Karma: 11,40 | Přečteno: 365x | Politika

Dušan Póč

Když vrána k vráně usedne

Jeden by si myslel, že ten koronavirus a pomyslně jeho opatření přimějí takzvaně mocné k postavení se do první linie bojujících proti pandemii. To by ale nebyl Zlínský kraj, aby tomu nebylo jinak. Díky jeho vůdci a jeho pomahačům.

16.4.2020 v 16:54 | Karma: 8,11 | Přečteno: 260x | Politika

Dušan Póč

To jen tak někdo nevymyslí…

Několik týdnů již trvají různá opatření, která přijal stát na zpomalení a postupné zastavení koronavirové pandemie. Několik týdnů již trvají různé aktivity, jimiž se snaží radnice měst a obcí pomoci lidem v nelehké době...

14.4.2020 v 11:45 | Karma: 0 | Přečteno: 242x | Politika

Dušan Póč

Čunek opět vystrčil svoje drápy neomalenosti

Začal jsem si klást otázky, kdeže se v době koronavirové krize ztratil největší odborník na zdravotnictví, přinejmenším ve Zlínském kraji, senátor a hejtman Jiří Čunek.

6.4.2020 v 10:30 | Karma: 14,28 | Přečteno: 683x | Politika

Dušan Póč

Chtěl jsem, ale nemohu… Mlčet

Před pár dny jsem se rozhodl, že v současné zejména pro řadového obyvatele tohoto státu nejednoduché době, se až do uklidnění situace odmlčím. A nechám takzvané kompetentní v klidu pracovat. Ale to prostě nejde!

20.3.2020 v 12:50 | Karma: 29,12 | Přečteno: 1437x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Digitální stavební řízení od července bude, slíbil Bartoš. Provoz přirovnal k D1

25. dubna 2024

Ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš ve čtvrtek prohlásil, že digitální stavební řízení bude...

Deník Metro rozšiřuje regionální zpravodajství a zvyšuje náklad

25. dubna 2024

Deník Metro z portfolia mediální skupiny MAFRA posiluje přítomnost v regionech a zároveň zvyšuje...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:50

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 142
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1001x
Bývalý profesionální regionální novinář, který, přestože se v současnosti zabývá profesně zcela něčím jiným, nehodlá mlčky přihlížet nepravostem a neschopnostem

Seznam rubrik